Toți cei care ne cunosc, știu câtă pasiune punem în ceea ce facem și cât de important este pentru noi să ne vedem clienții împăcați și fericiți.
Însă puțini știu că în spatele unui eveniment reușit, în spatele unei filmări/fotografii incendiare, sunt și lucruri mai puțin plăcute. Astăzi vă vom povesti despre câteva situații neplăcute întâlnite de-a lungul anilor - nu generalizăm și nu dăm nume.
De cele mai multe ori, noi cei care furnizăm servicii de sonorizare, avem de furcă cu personalul locațiilor la care ajungem, încă de la primele fraze.
Printre cele mai des întâlnite situații, se numără:
- odată ajunși la local, primul pas este descărcarea aparaturii. Multe regulamente interne ale anumitor localuri, nu ne permit să staționăm/parcăm în fata ușii localului 20 minute, până descărcăm, astfel că suntem nevoiți să parcăm la 50-100 m de intrare, și să venim cu echipamentul în spate.
- următorul pas este montarea echipamentului. Deși poate am stabilit cu organizatorii (mirii) despre unde/cum va fi montat pupitrul/schela, persoana responsabilă de local în ziua cu pricina, nu mai ține cont de planul stabilit, pentru că ... nu e bine. Astfel că suntem mutați cu “cortul”, într-un spațiu mic, îngust, unde nu avem vizibilitate către ringul de dans (ceea ce pentru noi e un mare dezavantaj).
- un alt “ghinion” de care încă ne lovim, este asigurarea hranei pe perioada petrecerii. Cu mulți ani în urmă, se aștepta să termine de mâncat toți invitații, iar pentru staff se “cocea” un platou cu resturile rămase. Cei care lucrează în domeniu de mulți ani, stiu că nu vorbim din cărți. Nici acum nu e mai roz situația: fie “uită” de staff, fie ne aduc foarte târziu, când deja suntem la pupitru/pe scenă.
- sunt localuri la care nu avem pregătit nici macar locul în care urmează să mâncam - suntem săriți din plan direct. Ni s-a întâmplat la un local (din București), după insistențe, să ne aducă mâncarea și să ne-o așeze pe laptop. Alteori, am fost invitați să mâncăm afara, la o masă mai retrasă - vorba cântecului. Indiferent că faci parte din echipa foto, video sau sonorizare, trebuie să fIi în local, să vezi ce se întâmplă, să ai contact cu oamenii, să știe mirii/părinții de unde să te ia, dacă au nevoie de tine. Anul trecut, la un eveniment, echipa foto - video (cu care nu ne știam), a comandat pizza la jumătatea nunții. Sincer, au toată aprecierea noastră.
- de multe ori, ne lovim de tot felul de cunoscători all inclusive (vorbim tot de personalul localurilor), care sunt deranjați fie de muzica aleasă, fie de cât este de tare muzica, de cât e de aprinsă/stinsă lumina etc. Întâlnim deseori exeprti care ne îngreunează munca.
- în mintea multora, apariția tortului înseamnă final de petrecere. GREȘIT! Nu de puține ori, am fost agasați de responsabilii de sală, insistând să dăm muzica mai încet, să trimitem lumea acasă, să nu le mai punem muzică de dans. Și să nu credeți că mirii depășise ora stabilită cu ei în contract. Pentru noi e mare bucurie să vedem lumea pe ring, dansând, chiar și după tort.
- daca mai ești nevoit să iți și schimbi ținuta (cum o fac eu), și să nu ți se ofere un mic loc în care să o poți face, te chinui la toaletă sau în mașină, după caz.
Un alt moment care ne dă uneori peste cap programul, este apariția ursitoarelor sau a altor artiști (momente artistice). Și nu, nu ne deranjează momentul lor artistic, ci:
- majoritatea vin fară echipament: MICROFON. Microfonul este un obiect personal, fiecare artist/interpret care se respectă trebuie să aibă propriul microfon - ține totodată și de igienă.
- se întâmplă ca cei chemați pentru un moment artistic, să nu țină cont de ora stabilită cu organizatorii, fie vin mai devreme, fie vin mai târziu. În momentul în care ajung, vor să presteze, citez: “ACUM”. Nu mai contează că și tu ai un program, că și tu ții cont de ce se întâmplă pe ring, ei vor “ACUM”.
- în general, artiștii care vin pentru un program, au contractate mai multe evenimente pe seară, și aleargă de la unul la altul. Felicitări, apreciem munca tuturor, însă respectați și voi programul evenimentului la care lucrăm împreună.
Ne bucurăm mult că în ultimii ani am ajuns în locații minunate în care nu prea ne-am mai confruntat cu cele de mai sus.
Mulțumim mirilor care au avut grijă de noi și care ne-au tratat ca pe niște prieteni invitați la eveniment.
Felicitări tuturor managerilor de restaurante care au ales să aibă în echipă angajați exemplari, care colaborează cu noi și care își dau tot interesul ca evenimentul la care suntem împreună să fie memorabil.
Un eveniment reușit, depinde de starea noastră. Starea noastră, depinde de cei cu care interacționăm. Chiar și așa, desi am întâlnit mulți oameni "neoameni", am făcut toate eforturile să dăm tot ce avem mai bun și să iasă totul că la carte.